Subject: FW: sidevõrk VT2120 kooskõlastamine
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 2 Apr 2025 10:42:07 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/2092-2

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Banko <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 2, 2025 9:24 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: Re: sidevõrk VT2120 kooskõlastamine

Tere

Tegin vastavad muudatused.

Peaksime arutama korra punkti nr.8 "Maakaabli ristumine kergliiklusteega 
riigitee nr 20120 km 1,16 teostada kinnisel meetodil."

Andke märku millal saame vestelda.

On Mon, Mar 17, 2025 at 2:48 PM Annika Matson 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere

Palun korrigeerida projekti vastavalt järgnevatele märkustele:

1.	Ristlõike joonisel nr 2 nihutada tekst „haljasala“ sinna, kus joonisel 
paikneb haljasala (masti nr 2 juures).
2.	Väljavahetatav mast nr 4 paikneb 20120 Keava-Hõreda tee kinnistul, palun 
korrigeerida ristlõike joonist nr 4 (kinnistute aadressid-tunnused on 
vahetuses).
3.	Sõidutee ei paikne Rahvamaja tn 1 kinnistul. Palun korrigeerida ristlõike 
joonist nr 5.
4.	Ristlõike joonisel nr 16 ja 19 puhul erineb liini kõrgus asendiplaanil ja 
ristlõike joonisel. Palun ühtlustada.
5.	Ristlõike joonisel nr 17 ei ühti mastide numbrid asendiplaanil olevatega.
6.	Korrigeerida asendiplaanil ristlõike nr 3 viitel riigitee numbrit (10120 
asemel märkida 20120).
7.	Märkida asendiplaanile sidekaevu C2120-M2 rajamiseks kavandatav kaevik 
ning viia see kergliiklustee kattest min 3 m kaugusele.
8.	Maakaabli ristumine kergliiklusteega riigitee nr 20120 km 1,16 teostada 
kinnisel meetodil.
9.	Alloleval pildil esiletõstetud dimensioon ei kujuta reaalset kaeviku 
kaugust riigitee kattest. Palun kajastada joondatud (Aligned) dimensiooni.

10.	Riigitee nr 20120 km 1,10 puurimiskaevik rajada min 3 m kaugusele 
kergliiklustee kattest.
11.	Isiklik kasutusõiguse ala leping sõlmitakse tehnovõrgule, mitte 
kaitsevööndile. Palun korrigeerida viidet asendiplaani tingmärkide loendis 
(nt sõlmitav maakasutus / olemasolev maakasutus).
12.	Tingmärkide loendisse lisada ka avatud kaeviku piiride tingmärk.
13.	Plaanile IKÕ-29201_001_0326-TRAM märkida tingmärkide alla vahetatava 
masti ja tõmmitsa tingmärk.
14.	IKÕ plaanil lk 8 ei kajastu Paemurru tänav L1 ja lk 10 ei kajastu 
Põrsaku tee 10 katastriüksuse tunnust ja nimetust. Palun täiendada.
15.	Keava tee 13 kinnistu vastas on kavandatud riigitee äärse masti vahetus, 
kuid asendiplaanil puuduvad riigitee kontuurid. Palun täiendada projekti 
alusplaani.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Banko <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 10, 2025 11:10 AM
To: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: sidevõrk VT2120 kooskõlastamine

Tere

Edastan vastavate muudatustega joonised

On Fri, Mar 7, 2025 at 1:05 PM Annika Matson 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere

Palun teha veel mõned korrektuurid:

1.	Tundub, et ole edastanud ristlõike joonised, kus muudatusi pole sisse 
viidud.

*	Ristlõike joonistele märkida ka riigiteega ristumise aadress.
*	Mastide 2 ja 3 vahel ristub projekteeritud side õhuliin ühe riigiteega, 
kuid ristlõike joonisel 2 on märgitud kaks tee telge. Joonisel on märgitud 
sõidutee asukohta, kus on tekst „Haljasala“.
*	Ristlõike jooniste hulgast ei leia Ristlõike joonist nr 20 (20120 
Keava-Hõreda tee km 1,10).

2.	Märkida 20252 Rõue-Keava tee äärde maakaabli paigaldamiseks rajatavad 
avatud kaeviku piirid ning nende kaugus riigitee kattest ja liiklusmärgist. 
Jälgida, et oleks tagatud avatud kaeviku nõuetekohane kaugus riigitee 
kattest ( min 3 m)
3.	Dimensiooni palun märkida joondatud (Aligned), mitte lineaarsed (Linear), 
sest viimased ei kajasta tegelikku väärtust / kaugust.
4.	Asendiplaani joonisel märkida ristumisel riigiteega nr 20120 Keava-Hõreda 
tee km 1,10 ja 1,13 viitesse ka riigitee nr.
5.	Lisada asendiplaani tingmärkide selgitusse olemasoleva ja sõlmitava 
isikliku kasutusõiguse tingmärgid (nt väljatrükis või .pdf failis ei ole 
võimalik kihi nimetust tuvastada).
6.	Keava tee 13 kinnistu vastas on kavandatud riigitee äärse masti vahetus, 
kuid asendiplaanil puuduvad riigitee kontuurid. Palun täiendada projekti 
alusplaani.
7.	Jah, Põrsaku tee 10 ja 12 kinnistutele rajatavatele sideõhuliinidele on 
vaja vormistada isikliku kasutusõiguse alad, sest sideõhuliinid jäävad küll 
piki riigiteed kulgeva õhuliini isiklikku kasutusõiguse alasse, kuid mitte 
olemasolevasse trassikoridori ja on uued rajatised uuel suunal. Juhime 
tähelepanu, et kaitsevöönd ei ole sama, mis isiklik kasutusõiguse ala.
8.	Edastage isikliku kasutusõiguse plaanid. Failis 
IKÕ-plaanid_TRAM_VT2120.pdf kajastuvad ristlõike joonised.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Banko < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, February 27, 2025 11:15 AM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Re: sidevõrk VT2120 kooskõlastamine

Tere

Tegin vastavad muudatused ja panin ka tabeli koos kommentaaridega kaasa.

Ole hea vaata üle ja anna tagasiside siis tean kas pean veel muutma midagi.

On Thu, Feb 20, 2025 at 1:39 PM Annika Matson 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere

Palun korrigeerida projekti:

1.	Riigiteega ristumiste korral märkida nii asendiplaanil kui ka ristlõike 
joonistel riigiteega ristumise aadress.
2.	Asendiplaanil näidata riigitee äärde paigaldatava sidekaevu- ja kapi, 
sidetrassi ning puurimiskaeviku kaugus riigitee kattest, liiklusmärgist.
3.	Ristlõike joonistel märkida katastriüksuse tunnused ja nimetused.
4.	Mastide 2 ja 3 vahel ristub projekteeritud side õhuliin ühe riigiteega, 
kuid ristlõike joonisel 2 on märgitud kaks tee telge. Joonisel on märgitud 
sõidutee asukohta, kus on tekst „Haljasala“.
5.	Asendiplaanil on viidatud Ristmevälja joonisele, kuid joonise nimetus on 
Ristlõike joonis. Palun ühtlustada.
6.	Edastage kinnisel meetodil paigaldatava sidetrassi ristmevälja joonis 
riigitee nr 20120 km 1,11.
7.	Palun selgitada ja lisada tingmärkide loendisse, mida tähendavad 
alloleval pildil kujutatud numbrilised väärtused (6,90 ja 9,3). Ristlõike 
joonisel nr 3  on märgitud rippe kõrguseks 7,93m.

8.	Asendiplaani joonisel märkida ära ka olemasolev kasutusõiguse ala.
9.	Lisada asendiplaani tingmärkide selgitusse olemasoleva ja sõlmitava 
isikliku kasutusõiguse tingmärgid.
10.	Keava tee 13, 15 ja 17 kinnistute eest on kavandatud riigitee äärsete 
mastide vahetus, kuid asendiplaanil puuduvad riigitee kontuurid.
11.	Põrsaku tee 10 ja 12 rajatavad kliendilliinid jäävad samuti osaliselt 
riigitee maaüksusele. Palun näha ka neile ette isikliku kasutusõiguse 
seadmine.
12.	IKÕ pos tabelit kajastada igal Isikliku kasutusõiguse plaani joonisel 
vastavalt konkreetsele katastriüksusele seatavate pos numbritega. Igal 
katastriüksusel algab positsiooni nummerdamine nr 1.
13.	IKÕ plaanidel kujutada hoone kontuure halli värvusega nii nagu on 
ülejäänud geoalus, siis on hoone kontuur eristatav õhuliinist. 
Katastriüksuse piirid võiks olla ka muu värvusega kui on side õhuliin.
14.	IKÕ plaani tingmärkide loendis kajastada ka LP ja projekteeritud masti 
tingmärki. Kui sidekappi plaanil ei kajastu, siis ei ole vaja ka seda 
tingmärkides kajastada.
15.	Ühte IKÕ alasse jäävat side õhuliini ja maakaabelliini ei ole vaja 
käsitleda erinevate positsioonidega (IKÕ plaani leht 12)
16.	Miks ei kajastu infot seletuskirja punktides 4.1.– 4.4?

Palume projekti materjalides teha vastavad muudatused ning esitada 
korrigeeritud projekt Transpordiametile uuesti kooskõlastamiseks.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Banko < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, February 5, 2025 2:49 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: sidevõrk VT2120 kooskõlastamine

Tere

Edastan kooskõlastamisele Enefit AS poolt tellitud sidevõrgu eelprojekti 
lühinimega "VT2120"

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.